בית אבות סיעודי לחולי אלצהיימר

אלצהיימר הינה מחלה ניוונית הפוגעת במוח ונחשבת לסיבה המרכזית להתפתחות דמנציה בקרב קשישים. אלצהיימר היא מחלה פרוגרסיבית, כלומר התסמינים שלה מחריפים ומתעצמים עם הזמן. בשלביה הראשונים של המחלה, החולה יכול לטפל בעצמו עד רמה מסוימת, אולם עם התקדמות המחלה, הוא נזקק לסיוע ועזרה בתפקוד היומיומי ובביצוע פעולות בסיסיות. בשלבים מאוחרים של המחלה, החולה אינו עצמאי כלל וזקוק למטפל והשגחה צמודים. בית אבות סיעודי לחולי אלצהיימר נועד להעניק לחולים את הטיפול המתאים לתסמיני המחלה השונים ומענה להיבטים בריאותיים, נפשיים, רגשיים ופיזיים של החולה.

התאמה מקצועית ואישית לצרכי החולה

חולי אלצהיימר מוגדרים לעתים קרובות כסיעודיים וזאת משום שהמחלה פוגעת בתפקודים המוטוריים ובשליטה על סוגרים. חולה אלצהיימר במצב סיעודי יכול להתאשפז בבית אבות סיעודי במחלקה מיוחדת לחולי אלצהיימר וזאת תחת השגחה צמודה במטרה להעניק לו מענה לכל צרכיו, לאפשר לו חיים בכבוד ולמנוע אפשרות להזיק לעצמו. בית אבות סיעודי לחולי אלצהיימר כולל התייחסות מיוחדת לתסמינים השונים המחלה. החולים סובלים משכחה של שמות ופרצופים וכן פעילויות שונות שהיו חלק משגרת יומם. המחלקה הסיעודית בבית האבות יוצרת עבור החולה סדר יום קבוע ומוגדר ומסייעת בביצוע מטלות פשוטות כגון אכילה ומקלחת.

בית חולים סיעודי המספק מענה למגוון התסמינים של המחלה

חולי אלצהיימר נמצאים בסיכון גבוה ללכת לאיבוד, וזאת משום שהם אינם זוכרים היכן הם נמצאים וכיצד הגיעו למקום. המחלקה הסיעודית בבית האבות כוללת השגחה צמודה במטרה למנוע שוטטות ויציאה מהמקום ללא השגחה. חולי האלצהיימר חווים שינויים בדפוסי ההתנהגות המקובלים ושוכחים נורמות חברתיות ומשום כך הם מעוררים קשיים ביחס כלפי אנשים זרים. בית האבות הסיעודי מבטיח כי החולים לא יתנהגו בצורה חריגה או יפגעו חלילה באנשים. המחלה מתבטאת בפגיעה בתפקוד הקוגניטיבי ומשום כך, החולים זוכים לעבודה מול קלינאי תקשורת. בשלבים המאוחרים יותר של המחלה, המחלקה הייעודית מספקת מענה לכל צרכי החולה וזאת ללא צורך בשימוש בשפה או בהפעלת חשיבה מופשטת.

משכנות זהב  בית אבות סיעודי המעניק טיפול מסור תוך הענקת יחס אישי, חם ואוהב לדיירים

חולי אלצהיימר חווים שינויים קיצוניים ומהירים במצב הרוח ולעתים קרובות, תגובותיהם אינן צפויות. החולה עלול לסבול מתסכול רב נוכח הפגיעה בתפקודו מה שעלול להוביל לדיכאון, בלבול וחרדה. במצב זה ישנה חשיבות רבה ליחס האישי שניתן לחולה ותשומת הלב לה הוא זוכה. צוות המטפלים של בית אבות הסיעודי לחולי אלצהיימר מעניק לכל מטופל מענה לכל צרכיו הפיזיים, המנטליים והרגשיים ומרעיף עליו חום ואהבה לשם יצירת תחושת קרבה ואמון.

בית אבות סיעודי לחולי אלצהיימר
תוכן עניינים

לפרטים נוספים

לפרטים נוספים ולתיאום פגישת ייעוץ

שתפו את המאמר

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך

שיפור הזיכרון בגיל המבוגר

שיפור הזיכרון בגיל המבוגר

זה לא סוד שבגיל השלישי הזיכרון נפגע לעיתים אפילו באופן משמעותי. אנשים מבוגרים מוצאים את עצמם מאבקים לזכור פרט שקטן כמו שם או כתובת ולפעמים

עצירות בגיל השלישי

עצירות בגיל השלישי

יש לא מעט יתרונות ודברים נעימים ונחמדים לחכות להם בגיל השלישי כמו פנסיה וזמן עם הנכדים וחופשה לה חסכתם ומנוחה בלי עבודה אבל יש גם

גלילה לראש העמוד

הצהרת נגישות

משכנות זהב רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב' טל רפאל בטלפון שמספרו 050-5325168 בדוא"ל tal@zhv.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן