הגיע הזמן לעבור לבית אבות סיעודי – כל הסיבות לעבור לבית אבות סיעודי

עבור אוכלוסיית בני הגיל השלישי ישנם כמה אפשרויות ופתרונות דיור ושהייה וזאת בהתאמה למצבם הבריאותי, הנפשי ומידת כשירותם. המטרה במעבר של הקשיש לפתרון דיור המותאם לו הינה שמירה על בריאותו ועל איכות החיים על מנת שימשיך לחיות את חייו בכבוד הראוי לו. האפשרויות הניצבות בפני הקשיש ובני משפחתו כוללות: דיור מוגן, בית אבות רגיל ובית אבות סיעודי. אנו נתמקד במאמר זה בצורך ובסיבות למעבר לבית אבות סיעודי.

השגחה, סיוע ומענה רפואי בסביבה בטוחה ונעימה

בית אבות סיעודי הינו פתרון דיור עבור קשישים במצב סיעודי הזקוקים לעזרה וסיוע בביצוע רוב מטלות היומיום הבסיסיות. בית אבות סיעודי דומה במובנים רבים לבית חולים והוא מיועד לספק את כל השירותים הרפואיים להם זקוקים הקשישים והחולים. בית אבות סיעודי מחויב לפעול תחת רישיון משרד הבריאות ולעמוד בתקנים הנדרשים. השיקול למעבר לבית אבות סיעודי נובע בראש ובראשונה ממצבו של הקשיש והצורך בקבלת ליווי רפואי מקצועי והשגחה צמודה. לצד זאת, חשוב לבחור במקום בו הקשיש יחוש בנוח ויהיה בקרבת המשפחה שתוכל לבוא ולבקרו.

אבחון מקצועי למתן טיפול בהתאמה אישית

עם המעבר לבית אבות סיעודי מתבצע אבחון על ידי צוות רפואי וגריאטר מומחה. האבחון נועד לשם קביעת מידת התלות של הקשיש ולהתאים עבורו את אופן השהות צורת הטיפול המתאימים. שלב האבחון מאתר את מידת אי המסוגלות ואי העצמאות של הקשיש בביצוע פעולות יומיומיות בהן: שתייה, אכילה, לבוש, הליכה, רחצה ועוד. בהתאם לאבחון, יזכה הקשיש לסיוע ועזרה יומיומיים וכן להשגחה צמודה וטיפול רפואי מתאים. בית אבות סיעודי כולל גם מחלקות המיועדות לתשושי נפש וקשישים הסובלים ממחלות שונות בהן: דמנציה, אלצהיימר וכו'. ברוב המקרים, קשישים סיעודיים סובלים ממגוון קשיים קוגניטיביים והמתבטאים בקשיי זיכרון והתמצאות, חוסר שקט, דיכאון, קשיי אכילה וכו'.

הקלה על חיי הקשיש ובני משפחתו

המעבר לבית אבות סיעודי הינו חשוב והכרחי על מנת לספק לקשיש מענה מקצועי הן רפואי, הן פיזי והן נפשי וזאת במטרה לשמור על איכות חייו, כבודו ובריאותו. המעבר לבית אבות סיעודי אינו קל, אולם ברוב המקרים מדובר בהכרח שמקל הן על חיי הקשיש והתמודדותו עם קשייו ומצבו הבריאותי והן על חיי בני המשפחה שזוכים להקלה בעומס הנפשי ורגשי הנובע מהאחריות לטיפול בקישי במצב סיעודי.

לעבור לבית אבות סיעודי
תוכן עניינים

לפרטים נוספים

לפרטים נוספים ולתיאום פגישת ייעוץ

שתפו את המאמר

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך

שיפור הזיכרון בגיל המבוגר

שיפור הזיכרון בגיל המבוגר

זה לא סוד שבגיל השלישי הזיכרון נפגע לעיתים אפילו באופן משמעותי. אנשים מבוגרים מוצאים את עצמם מאבקים לזכור פרט שקטן כמו שם או כתובת ולפעמים

עצירות בגיל השלישי

עצירות בגיל השלישי

יש לא מעט יתרונות ודברים נעימים ונחמדים לחכות להם בגיל השלישי כמו פנסיה וזמן עם הנכדים וחופשה לה חסכתם ומנוחה בלי עבודה אבל יש גם

גלילה לראש העמוד

הצהרת נגישות

משכנות זהב רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב' טל רפאל בטלפון שמספרו 050-5325168 בדוא"ל tal@zhv.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן