ההבדל בין חולה סיעודי לחולה מורכב

אף אחד מאיתנו לא אוהב לחשוב על רגע כזה, לא שלו עצמו ולא של הוריו, אבל אצל אנשים רבים רגע זה מגיע. העליה בתוחלת החיים מביאה לכך שלא מעט קשישים מוצאים עצמם במצב סיעודי ואף מצב סיעודי מורכב. מה ההבדל בין השניים? מהו המקום בו מטופל או מאושפז כל אחד מסוגי החולים ומהן הזכויות?

הגדרת שני המצבים מבחינה רפואית ויכולת התפקוד

חולה סיעודי: זהו חולה הזקוק לעזרה ברוב פעולות היומיום, ביניהן: לקום, לשכב, להתלבש ולהתפשט, להתקלח, לאכול ולשתות. לרוב זהו אדם שלא מסוגל לשלוט בסוגרים וגם מרותק לכיסא גלגלים או למיטה. הסיבה לכך יכולה להיות מחלה כרונית, כולל דמנציה שבמצבה החמור מגיעה גם לכך. לכן, חולה סיעודי זקוק למטפל על בסיס יומיומי או להיות במוסד בו ידאגו לכל צרכיו.
חולה סיעודי מורכב: זהו חולה שמעבר לעזרה היומיומית בפעולות בסיסיות מצבו הרפואי מחייב השגחה וטיפול במחלקות אשפוז סיעודי מורכב. אלה חולים שחייבים להיות מאושפזים במוסד בעל מחלקה המוגדרת ככזו, לרוב זהו בית חולים סיעודי. עם חולים אלה נמנים כאלה הזקוקים לדיאליזה, חולים הזקוקים לאינפוזיה של תרופות או חומרים אחרים, חולים עם פצעי לחץ ועוד.

הגורם המממן את הטיפול בכל אחד מסוגי החולים

בגלל ההבדל במצב הרפואי של כל אחד מסוגי החולים, ישנו הבדל גם בין הגורם האחראי לטיפול ולמימונו. אצל חולה סיעודי הגורם המממן את הטיפול הוא ביטוח לאומי. גובה המימון תלוי במבחן תלות שיעבור אותו אדם שיקבע את מספר שעות הטיפול שיקבל בשבוע. אצל חולה סיעודי מורכב קופות החולים יממנו את הטיפול במסגרת יחידות לטיפול בית שישנן וגם ישנה גמלת סיעוד. זאת בהנחה שבכלל ניתן לטפל בו בבית ומצבו אינו מחייב חיים במוסד כמו בית חולים סיעודי עם מחלקה לטיפול בחולה סיעודי מורכב.

אשפוז כל אחד מסוגי החולים

אשפוז חולה סיעודי אינו כלול בסל הבריאות. רק אם מוגשת בקשה ובה מוצג המצב והיכולת הכלכלית תישקל השתתפות של המדינה. על מנת להשיג השתתפות בעלות האשפוז יש לפנות ללשכת הבריאות במחוז המגורים. אשפוז חולה סיעודי מורכב ממומן על ידי קופות החולים שהן גם הגורם השולח את החולה לאשפוז. תהיה גם השתתפות עצמית של משפחת החולה. המוסד חייב להיות מוסד שקיבל רישיון ממשרד הבריאות לטפל בחולים אלה, ולכן יהיה זה בד"כ בית חולים סיעודי.

ההבדל בין חולה סיעודי לחולה מורכב
תוכן עניינים

לפרטים נוספים

לפרטים נוספים ולתיאום פגישת ייעוץ

שתפו את המאמר

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך

שיפור הזיכרון בגיל המבוגר

שיפור הזיכרון בגיל המבוגר

זה לא סוד שבגיל השלישי הזיכרון נפגע לעיתים אפילו באופן משמעותי. אנשים מבוגרים מוצאים את עצמם מאבקים לזכור פרט שקטן כמו שם או כתובת ולפעמים

עצירות בגיל השלישי

עצירות בגיל השלישי

יש לא מעט יתרונות ודברים נעימים ונחמדים לחכות להם בגיל השלישי כמו פנסיה וזמן עם הנכדים וחופשה לה חסכתם ומנוחה בלי עבודה אבל יש גם

גלילה לראש העמוד

הצהרת נגישות

משכנות זהב רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב' טל רפאל בטלפון שמספרו 050-5325168 בדוא"ל tal@zhv.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן