כך תבחרו בית אבות גריאטרי ליקירכם

ההחלטה להעביר את ההורים שלנו לבית אבות סיעודי או גריאטרי אף פעם לא קלה. עם זאת אנחנו מבינים שאנחנו לא יכולים לטפל בהם ושהם אינם יכולים להמשיך להתגורר לבדם. לצורך כך צריך לבחור עבורם בית חולים שמתאים למצבם הסיעודי.

כיצד בוחרים בית אבות סיעודי או גריאטרי להורים?

בשביל לבחור את בית האבות הסיעודי המתאים ביותר עבור ההורים שלנו חשוב שנקבל המלצות על מקומות אבל שלא נוותר בשום פנים ואופן על סיור במקום ובדיקה של כמה פרמטרים חשובים לפני שאנחנו מעבירים את היקרים לנו מכל להתגורר שם.

הדבר הראשון והחשוב ביותר לבדוק- אם יש פיקוח ממשלתי ואישור של משרד הבריאות. את הרישיון להפעלת בית אבות סיעודי מקבלים לכל היותר לכמה שנים ולכל הפחות לכמה חודשים. חידוש הרישיון מותנה בביקורת ממשלתית ועמידה בתנאים של משרד הבריאות. ככל שיש למקום רישיון לזמן ארוך יותר כך תדעו שמדובר במקום איכותי וטוב יותר.

הדבר השני שיש לבדוק זה הטיפולים אשר ההורים שלכם יקבלו במהלך השהייה במקום- חשוב לוודא שהמוסד הגריאטרי עומד בהתחייבות שלו של הענקת טיפול רפואי צמוד שבראשו צוות רפואי מומחה בגריאטריה. כמו כן חשוב שהמקום יספק מגוון רחב של טיפולים רפואיים מידיים וגם טיפולים לא דחופים- אחות מטפלת, רופא, עובדת סוציאלית, פיזיותרפיסטית וכל שאר מקצועות הטיפול אשר להם נזקקים המתגוררים במקום בנוסף לטיפולים הקבועים של האכלה, רחצה והלבשה.

הדבר השלישי שיש לבדוק זה את רמת הביטחון במקום- אל תתפשרו על מקום שלא נראה לכם שהצוות בו ערני מספיק ושהמוסד לא בטוח ומוגן. המקום צריך להיות מוגן, בטוח ובהשגחה על כל המתגוררים במקום כל יום כל היום בכל שעות היום והלילה ובכל ימות השבוע. צריכות להיות משמרות של אנשי הצוות ופיקוח עליהם בכדי לוודא שכל המטופלים נמצאים במצב טוב והם מוגנים ובטוחים ומקבלים את הטיפול המגיע להם.

לאחר שבדקתם וסגרתם את שלושת הפרמטרים החשובים ביותר חשוב לבדוק גם מה מציע המוסד הסיעודי מעבר לשגרה- אילו חוגים ופעילויות יש בו לחיי חברה של הדיירים. אם יש ריפוי בעיסוק אישי וקבוצתי, פעילויות ספורטיביות, הדרכות והרצאות ופעילויות נוספות שמטרתן להקיף את הדיירים בחברים ולספק להם חיי חברה טובים ונעימים בזמן השהייה שלהם באותו מוסד. כמו כן חשוב לבדוק את המיקום של המוסד. אמנם המחיר תלוי במיקום שכן מקומות שהם מבוקשים יותק או ממוקמים באזורים נגישים ומרכזיים יותר יעלו מן הסתם יותר אבל מה שבאמת חשוב היא למצוא מוסד סיעודי שקרוב אליכם בכדי שתוכלו להגיע לבקר את ההורים שלכם כמה שיותר וגם תוכלו לקחת אותם לחופש מדי פעם ואליכם חגים בקלות בלי נסיעה ארוכה וגם עבורם שזה לא יהיה אזור חדש ומרוחק שהם אינם מכירים.

 

איך לבחור בית אבות סיעודי ליקירכם
תוכן עניינים

לפרטים נוספים

לפרטים נוספים ולתיאום פגישת ייעוץ

שתפו את המאמר

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך

שיפור הזיכרון בגיל המבוגר

שיפור הזיכרון בגיל המבוגר

זה לא סוד שבגיל השלישי הזיכרון נפגע לעיתים אפילו באופן משמעותי. אנשים מבוגרים מוצאים את עצמם מאבקים לזכור פרט שקטן כמו שם או כתובת ולפעמים

עצירות בגיל השלישי

עצירות בגיל השלישי

יש לא מעט יתרונות ודברים נעימים ונחמדים לחכות להם בגיל השלישי כמו פנסיה וזמן עם הנכדים וחופשה לה חסכתם ומנוחה בלי עבודה אבל יש גם

גלילה לראש העמוד

הצהרת נגישות

משכנות זהב רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב' טל רפאל בטלפון שמספרו 050-5325168 בדוא"ל tal@zhv.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן