נעים להכיר-סוגי בתי אבות

אחת ההתלבטויות המלוות משפחות בהן ישנו הורה קשיש היא האם להעבירו לבית אבות ואם כן- לאיזה סוג של בית אבות. ישנם מספר סוגים של בתי אבות שההבדל ביניהם קשור בעיקר למצבם הבריאותי של הדיירים המתגוררים בהם, לשירותים שהם מציעים. בית אבות סיעודי מורכב המשלב גם בית חולים סיעודי מטפל בקשישים שמצבם הרפואי הוא הקשה ביותר.

דיור מוגן 

המעבר לדיור מוגן הוא פעמים רבות החלטתם של הקשישים עצמם. פעמים רבות המעבר לדיור מוגן נעשה כהחלטה משותפת של בני זוג. דיור מוגן מיועד לקשישים עצמאיים במצב רפואי טוב, כשהדייר למעשה רוכש יחידת דיור וחי חיים עצמאיים. שירותים כמו ארוחות והשגחה רפואית הם בעלות נוספת. לכן למעשה דיור מוגן הוא קטגוריה נפרדת מבתי אבות על סוגיהם השונים.

בתי אבות לקשישים במצב עצמאי

בכל בתי האבות הקשיש הוא דייר של בית האבות וכל השירותים שמספק בית האבות כלולים בתשלום. בית אבות לקשישים במצב עצמאי מיועד לקשישים המסוגלים לדאוג לעצמם אך זקוקים לסביבה מוגנת ובטוחה. גם בבתי אבות אלה מקבל הקשיש השגחה רפואית ושירותים רפואיים בנוסף לפעילויות פנאי. לעומת בית חולים סיעודי או בית אבות סיעודי לא ניתן בו טיפול צמוד.

בית אבות לקשישים במצב סיעודי

בית אבות זה מיועד לקשישים במצב סיעודי אשר מתקשים לתפקד וזקוקים לעזרה צמודה גם בפעולות כמו אכילה ושתיה, קימה ושכיבה, תנועה, צריכים עזרה במקלחת ועוד. בבתי אבות אלה ישנה השגחה רפואית וטיפול רפואי, כולל טיפולים שהם עבר לטיפולים פשוטים וראשוניים. ישנם בתי אבות המשלבים בין אזור לקשישים עצמאיים ומחלקה של קשישים סיעודיים.

בית אבות לתשושי נפש

בתי אבות אלה מיועדים לקשישים הסובלים ממחלות מנטליות או נפשיות, למשל חולי אלצהיימר ודמנציה בכלל, קשישים הסובלים מדיכאון או מחלות נפשיות אחרות. גם כאן יתכן שבבית אבות לקשישים עצמאיים או סיעודיים תהיה מחלקה המיועדת לקשישים תשושי נפש. קשישים אלה זקוקים לא רק להשגחה רפואית אלא השגחה בכלל, במיוחד כאלה שכן מסוגלים להתנייד בעצמם וכך לצאת ולאבד את דרכם.

בית אבות סיעודי מורכב

דיירי בית אבות סיעודי הינם דיריים אשר מלבד היותם קשישים הזקוקים לעזרה וליווי בביצוע מטלות, הם נמצאים במצב סיעודי, חולים במחלות שונות וזקוקים לעזרה וליווי צמוד  הן בביצוע הפעולות הרגילות והן בסיוע וטיפול במצב הרפואי המיוחד בו הם נמצאים. דיירים בבית אבות סיעודי או בבית חולים סיעודי מורכב , נמצאים במצב סיעודי הדורש עזרה בפעולות יומיומיות לצד טיפול רפואי קשישים ומבוגרים חולי: דיאליזה, הסובלים מפצעי לחץ,  חולים הזקוקים לעירויים מסוגים שונים ועוד. למעשה בית אבות המטפל בחולים במצב סיעודי הינו מעין בית חולים סיעודי.

סוגי בתי אבות
תוכן עניינים

לפרטים נוספים

לפרטים נוספים ולתיאום פגישת ייעוץ

שתפו את המאמר

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך

שיפור הזיכרון בגיל המבוגר

שיפור הזיכרון בגיל המבוגר

זה לא סוד שבגיל השלישי הזיכרון נפגע לעיתים אפילו באופן משמעותי. אנשים מבוגרים מוצאים את עצמם מאבקים לזכור פרט שקטן כמו שם או כתובת ולפעמים

עצירות בגיל השלישי

עצירות בגיל השלישי

יש לא מעט יתרונות ודברים נעימים ונחמדים לחכות להם בגיל השלישי כמו פנסיה וזמן עם הנכדים וחופשה לה חסכתם ומנוחה בלי עבודה אבל יש גם

גלילה לראש העמוד

הצהרת נגישות

משכנות זהב רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב' טל רפאל בטלפון שמספרו 050-5325168 בדוא"ל tal@zhv.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן