שיפור הזיכרון בגיל המבוגר

זה לא סוד שבגיל השלישי הזיכרון נפגע לעיתים אפילו באופן משמעותי. אנשים מבוגרים מוצאים את עצמם מאבקים לזכור פרט שקטן כמו שם או כתובת ולפעמים שוכחים מה היה רגע לפני. גם בגיל מבוגר חשוב לדעת שישנם דברים שניתן לתרגל ולהתאמן עליהם בכדי לחדד את הזיכרון ויש גם שיטות שניתן ללמוד בשביל לזכור טוב יותר.

אסטרטגיות ושיטות לצורך שיפור הזיכרון בגיל מבוגר:

אם אתם מאלה שמתקשים ללמוד שיטות חדשות ולא מעוניינים לאמץ את המוח בתרגול, אתם יכולים להיעזר בטכניקות של זיכרון שמתאימות לשיפור הזיכרון בכל גיל ולא רק שיפור הזיכרון בגיל מבוגר.
• שיטה אחת היא של רשימת מוכנות מראש וחלוקה לקטגוריות- שיטה זו מתאימה בעיקר לפעולות שחוזרות על עצמן כמו קניות בסופר או בבית המרקחת. בצורה כזו לא שוכחים שום דבר ולא נזכרים ששכחתם משהו כהגעתם הביתה כי הכל רשום ומחולק לפי קטגוריות מראש.
• עוד דרך היא לנהל יומן- בין אם יומן פיזי או יומן במחשב או אפילו יומן בנייד- ברגע שאתם מכניסים את כל הפעולות שלכם ביומן כולל שיחות טלפון חשובות עם השמות של מי שמתקשר, פגישות עם שמות וגם שעות ליטול תרופות תוכלו להסתכל ביומן מספר פעמים ביום ולראות אם שכחתם לבצע משהו.
• בכדי לזכור דברים מידיים שצריך לבצע לדוגמא לפני השינה או איך שקמים בבוקר החזיקו לוח מחיק או דפים נתלשים ליד המיטה או במקלחת במקום בולט עם הפעולה שצריך לבצע שיש חשש שתשכחו וכך תיזכרו בה בכל פעם מחדש. חשוב עם הזמן להוסיף שלטים בולטים וחשובים של פעולות שיש סיכוי שתשכחו כמו- לכבות את דוד המים, לבדוק שכיביתם את האורות בבית, לוודא שכיביתם את הגז וכדומה.
• במידה ואתם חוששים שתשכחו פעולות כמו הפעלה של מכשירים אבל אתם עדיין רוצים להישאר עצמאים אפשר להכין מראש דפי הוראות להפעלה של המדיח, המיקרו, התנור וכך להישאר עצמאיים עד כמה שניתן.
• ארגנו מראש את הבית בצורה נוחה עם מקומות קבועים לחפצים קבועים אפילו עם מדבקה שאומרת איפה נמצאים הדברים החשובים. עדכנו את בני הבית האחרים איפה שמתם משהו שבכדי שאם תחפשו אותו הם יוכלו לעזור לכם. אם תדעו מראש איפה כל דבר נמצא אז יהיה לכם קל יותר למצוא אותו. זה גם הזמן לעשות סדר ולהיפטר מדברים מיותרים שתופסים הרבה מקום ולשמור רק את מה שצריך קרוב אליכם. את התרופות לדוגמא ודברים חשובים שמרו קרוב אליכם כך שתמיד תזכרו איפה שמתם אותם.
ישנן שיטות נוספות אשר נועדו לצורך שיפור הזיכרון בגיל השלישי וניתן ללמוד אותם לתרגל וליישם.

שיפור הזיכרון בגיל המבוגר
תוכן עניינים

לפרטים נוספים

לפרטים נוספים ולתיאום פגישת ייעוץ

שתפו את המאמר

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך

עצירות בגיל השלישי

עצירות בגיל השלישי

יש לא מעט יתרונות ודברים נעימים ונחמדים לחכות להם בגיל השלישי כמו פנסיה וזמן עם הנכדים וחופשה לה חסכתם ומנוחה בלי עבודה אבל יש גם

מוסד סיעודי

מוסד סיעודי

בחירת המוסד הסיעודי הנכון עבור יקירכם יש האומרים שהזקנה מתגנבת עלינו פתאום ושברגע אחד אנחנו שמים לב שההורים שלנו קשישים למדי וכבר לא מתפקדים. ואז

גלילה לראש העמוד

הצהרת נגישות

משכנות זהב רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב' טל רפאל בטלפון שמספרו 050-5325168 בדוא"ל tal@zhv.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן