תמיכה בהורים קשישים ומבוגרים

איך לספק תמיכה להורה המסרב לקבל אותה

טיפול בהורה קשיש הוא מאתגר ודורש זמן והשקעת אנרגיות. אתם כמובן עושים את הדברים ונכונים לתת את כל התמיכה שנדרשת, הן מבחינה כספית, הן לוגיסטית והן במישור הנפשי- רגשי. עם זאת, ישנם קשישים רבים שאינם מעוניינים בעזרה זו הן בשלבים בהם אתם רק רוצים לדאוג לכך שיחיו בבית נעים ושיאכלו היטב והן בשלבים מאוחרים יותר, כאשר אין מנוס אלא לחשוב על הכנסת הקשיש למוסד כמו בית חולים סיעודי בו ידאגו לכל צרכיו.

לגשת לדברים בעדינות

הדבר החשוב ביותר שיש לעשות הוא לגשת לדברים נכון. אתם רואים מול עיניכם את המצב ואת הדברים שיש לטפל בהם. חשוב לראות את התמונה הרחבה ולזכור שהקשיש שנמצא מולכם הוא אותו אדם שטיפל בכם וראיתם בו כל יכול (או יכולה). לכן, צריך לגשת לדברים בעדינות רבה ולא בצורה משימתית מדי. להתחיל מסתם לשאול מה נשמע, לקפוץ לבקר, כשניקיון הבית או תכולת המקרר נבדקים כבדרך אגב. ככל שתגיעו ניטרליים יותר, כך ההורה יפתח ויספר דברים רבים יותר.

לשים לב לטובת ההורים לא רק כשהם סיעודיים

כדאי לבוא בגישה מטפלת הרבה לפני שהורה נמצא במצב סיעודי ונמצא כי בית חולים סיעודי הוא המקום הטוב ביותר עבורו. חשוב לעשות זאת גם כשההורה נמצא עדיין במצב פיזי טוב ונראה שהכל כרגיל. ככל שתרכשו את אמונו של ההורה מוקדם יותר, ככל שתרגילו אותו בהדרגה לכך שאתם כאן בשבילו וזה בסדר להזדקק כעת לכם מדי פעם, כך יתרגל מהר יותר לכך שבשלב הזה בחיים אתם האחראים או המטפלים והוא המטופל. כמובן שמידת הדאגה או הטיפול צריכה להיות תואמת למצב הפיזי והקוגניטיבי. חשוב לא להגזים ולהפוך הורה לסיעודי או חסר שיקול דעת אם אין צורך בכך.

להיעזר בבעלי מקצוע מכל תחום רלוונטי

אם ההורים עקשנים מאוד, מומלץ להיעזר במומחים בתחום הפסיכולוגיה הגרונטולוגית שידעו להגיע אליהם. זאת ממש כפי שרופאי או המטפלים הסיעודיים של בית חולים סיעודי או בית חולים בכלל הם אלה שמעניקים טיפול רפואי ולא אתם. חשוב להתייעץ ולשתף ולא להישאר לבד עם הבעיה.

תמיכה בהורים קשישים ומבוגרים
תוכן עניינים

לפרטים נוספים

לפרטים נוספים ולתיאום פגישת ייעוץ

שתפו את המאמר

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך

שיפור הזיכרון בגיל המבוגר

שיפור הזיכרון בגיל המבוגר

זה לא סוד שבגיל השלישי הזיכרון נפגע לעיתים אפילו באופן משמעותי. אנשים מבוגרים מוצאים את עצמם מאבקים לזכור פרט שקטן כמו שם או כתובת ולפעמים

עצירות בגיל השלישי

עצירות בגיל השלישי

יש לא מעט יתרונות ודברים נעימים ונחמדים לחכות להם בגיל השלישי כמו פנסיה וזמן עם הנכדים וחופשה לה חסכתם ומנוחה בלי עבודה אבל יש גם

גלילה לראש העמוד

הצהרת נגישות

משכנות זהב רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב' טל רפאל בטלפון שמספרו 050-5325168 בדוא"ל tal@zhv.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן