עצירות בגיל השלישי

יש לא מעט יתרונות ודברים נעימים ונחמדים לחכות להם בגיל השלישי כמו פנסיה וזמן עם הנכדים וחופשה לה חסכתם ומנוחה בלי עבודה אבל יש גם דברים פחות נעימים כמו מצבים בריאותיים שמחמירים או מצבים בריאותיים חדשים שנוצרים. הגוף מזדקן ותופעות לוואי מתחילות בעקבות המצב הפיסי החדש, וגם בעקבות נטילת תרופות, לא חסרות סיבות להרגשה לא טובה אבל גם לא חסרים טיפולים בכדי להרגיש יותר טוב.

אחת הבעיות הנפוצות בגיל מאוחר- עצירות בגיל השלישי:

עצירות בגיל השלישי היא תופעה מוכרת ושכיחה וברוב המקרים גם תופעה חולפת שלא מהווה מקור לדאגה. עם זאת היא בהחלט מפריעה בהתנהלות היום יומית פוגעת באיכות החיים ויכולה לגרום לנזקים פיסיים אחרים במידה והיא נמשכת לאורך זמן.

הסיבות להופעה של עצירות בגיל השלישי:

בגיל השלישי כאמור יש לא מעט שינויים פיזיולוגיים בגוף, כאשר אחד מהם הוא בפי הטבעת ובסוגרים הפנימיים שם ניתן להרגיש ירידה משמעותית בכוח ובכוח של שרירי האגן, בעיקר אצל נשים. התופעה המוכרת גורמת לקושי בלהתפנות ועקב כך נגרמת עצירות. ככל שיש יותר קושי הגוף מגיב אוטומטית והשרירים מתכווצים מה שגורם לעצירות להיות קשה יותר וארוכה יותר ולגרום לסבל רב יותר. כאשר העצירות נמשכת לאורך זמן חשוב לשים לב לכמה זמן היא נמשכת, אם היה שינוי תזונתי כלשהו, אם אותו אדם נמצא אחרי מחלה או חולה בזמן העצירות, שינוי תרופתי או כל שינוי פיזי ורגשי אחר שקרה בזמן זה.

כיצד ניתן לטפל במצב של עצירות:

בכדי לטפל במצב של עצירות חשוב לבצע מספר דברים עיקריים:

1. להגביר את התנועה- להיות כמה שיותר פעילים פיזית בכדי שמערכת העיכול תפעל כמו שצריך וכן מערכת העצבים
2. לשתות כמה שיותר מים- נוזלים יעזרו לרכך את היציאות ולמנוע עצירות או כאבים בעקבותיה
3. ליטול משלשלים- ניתן לפנות לרופא המטפל ולקבל מרשם למשלשלים שיכולים לסייע בתדירות היציאות ולהקל על היציאה עצמה. יש לשלב את המשלשלים עם סיבים תזונתיים ולשים לב לתופעות הלוואי.
4. לבצע חוקן- לאחר מספר ימים של עצירות שלא משתחררת ניתן לבצע חוקן וכמובן לבצע שטיפה עם מים חמים וסבון לאחר מכן.
חשוב לשים לב שהעצירות היא לא מצב שנגרם עקב כיב בקיבה או חסימת מעי או כל סיבה רפואית אחרת שמתן תרופות משלשלות או ביצוע חוקן יכולים לגרום להחמרה שלה. בכל מקרה של חזרה של עצירות או כאשר אף תרופה אינה עוזרת יש לפנות לרופא המטפל להמשך בירור וקבלת טיפול מתאים. עוד חשוב לדעת שמצב נפשי ירוד יכול להוביל גם הוא לעצירות ולכן יש לשים לב למצב רוחו של אותו אדם.

עצירות בגיל השלישי
תוכן עניינים

לפרטים נוספים

לפרטים נוספים ולתיאום פגישת ייעוץ

שתפו את המאמר

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך

שיפור הזיכרון בגיל המבוגר

שיפור הזיכרון בגיל המבוגר

זה לא סוד שבגיל השלישי הזיכרון נפגע לעיתים אפילו באופן משמעותי. אנשים מבוגרים מוצאים את עצמם מאבקים לזכור פרט שקטן כמו שם או כתובת ולפעמים

מוסד סיעודי

מוסד סיעודי

בחירת המוסד הסיעודי הנכון עבור יקירכם יש האומרים שהזקנה מתגנבת עלינו פתאום ושברגע אחד אנחנו שמים לב שההורים שלנו קשישים למדי וכבר לא מתפקדים. ואז

גלילה לראש העמוד

הצהרת נגישות

משכנות זהב רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב' טל רפאל בטלפון שמספרו 050-5325168 בדוא"ל tal@zhv.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן