בית אבות סיעודי או להשאר בבית

משפחות רבות מגיעות לצומת הדרכים הזה בו הן צריכות להחליט על הצעד הטוב ביותר להורה הקשיש הנמצא במצב סיעודי: האם כדאי להשאירו בבית ולהעסיק עובד זר או למצוא לו בית אבות סיעודי או בית חולים סיעודי בו יקבל את כל הטיפול לו הוא זקוק ויהיה במקום בו ישנו כל הציוד או צוות רפואי לכל מצב. ההחלטה היא לא פשוטה. כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון.

להיות עם אדם אחד או בחברה

עד כמה שקשישים רבים, במיוחד במצב סיעודי, משדרים שאינם מעוניינים בחברה, הדברים מורכבים יותר. דווקא אלה זקוקים מאוד לחברה. החברה לא חייבת להיות אנשים עימם יהיה בקשר קרוב בהכרח אלא אנשים בכלל ואנשי צוות בפרט. בית אבות סיעודי או בית חולים סיעודי הם ללא ספק מקומות בהם יקבל חברה, הן של דיירים אחרים והן של אנשי צוות. עובד זר אמנם גם הוא אדם נוסף החי עם הקשיש 6 ימים בשבוע, אך מדובר על אדם אחד ופעמים רבות ישנו גם מחסום בשפה.

להפוך למעסיקים ולא כי בחרתם בכך

היבט נוסף הקשור לרגע למשפחתו של הקשיש ופחות לקשיש עצמו היא הסטטוס בו נמצאת המשפחה שבחרה להשאיר את הקשיש בבית עם עובד זר. משפחה כזו הופכת למעסיקה. עובד זר הוא עובד לכל דבר. יש לדאוג לו לביטוח לאומי, ימי חופשה, מחלה ושאר זכויות העובד. אם הקשיש יהיה דייר של בית אבות סיעודי, הסטטוס הוא לקוחות של המקום- סטטוס שונה לחלוטין בו אתם בעיקר מקבלים זכויות והאחריות אינה עליכם.

דיירים בבית אבות סיעודי – כל הצרכים תחת קורת גג אחת

בבית אבות סיעודי או מוסד סיעודי הקשיש מקבל את כל הדברים להם הוא זקוק תחת קורת גג אחת: טיפול, ניקיון, תזונה, פעילות פנאי (תלוי במצבו הרפואי ומה הוא מאפשר לו) וכמובן טיפול רפואי, כאשר בית חולים סיעודי כולל את כל המיומנות, הידע והציוד הנדרשים גם לטיפולים מורכבים יותר. כך, במיוחד אם מצבו הרפואי של החולה לא רק סיעודי אלא גם מורכב, מומלץ מאוד לבחור במוסד שיענה על כל צרכיו ויספק לכם, האנשים הקרובים אליו, שקט נפשי.

בית חולים סיעודי משכנות זהב
תוכן עניינים

לפרטים נוספים

לפרטים נוספים ולתיאום פגישת ייעוץ

שתפו את המאמר

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך

שיפור הזיכרון בגיל המבוגר

שיפור הזיכרון בגיל המבוגר

זה לא סוד שבגיל השלישי הזיכרון נפגע לעיתים אפילו באופן משמעותי. אנשים מבוגרים מוצאים את עצמם מאבקים לזכור פרט שקטן כמו שם או כתובת ולפעמים

עצירות בגיל השלישי

עצירות בגיל השלישי

יש לא מעט יתרונות ודברים נעימים ונחמדים לחכות להם בגיל השלישי כמו פנסיה וזמן עם הנכדים וחופשה לה חסכתם ומנוחה בלי עבודה אבל יש גם

גלילה לראש העמוד

הצהרת נגישות

משכנות זהב רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב' טל רפאל בטלפון שמספרו 050-5325168 בדוא"ל tal@zhv.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן