בחירת בית אבות לחולי אלצהיימר

למצוא בית אבות להורים שלנו זה אף פעם לא תהליך קל. זה לקבל את העובדה הרגשית שהם כבר מבוגרים מדי בכדי להמשיך להתנהל לבדם בבית שלהם וזו ההתעסקות של מציאת הבית החדש הטוב ביותר והמתאים ביותר עבורם מכל הבחינות. המעבר הזה קשה במיוחד לכל הורים בכל גיל ולכל הילדים שלהם, אבל הרבה יותר קשה כאשר מדובר בהורים שמתמודדים עם מחלות שונות כמו לדוגמא מחלת האלצהיימר.

מציאת בית אבות כאשר ההורים אינם במיטבם:

כאשר ההורים כבר אינם במיטבם, אינם מתפקדים מבחינה פיסית או רגשית כמו בעבר וצריכים מעקב קבוע וטיפולים הבחירה לבית אבות הופכת להיות רגישה יותר. החשיבות למציאת מקום להורים מבוגרים אשר כבר אינם מתפקדים באופן עצמאי היא גדולה הרבה יותר שכן הם לא יכולים לבצע פעולות פיזיות בכוחות עצמם וגם לא תמיד בעלי יכולת לדווח לילדים שלהם האם קיבלו את הטיפול המתאים או לא. מכיוון שההורים כבר לא נמצאים במצב בו הם יכולים לקבל החלטות כמו שצריך או לבחור עבור עצמם את בית האבות שהם רוצים, האחריות נופלת על הילדים שלהם ומדובר באחריות גדולה מאוד.

בראש ובראשונה יש לדעת ולהגדיר בבירור את הצרכים ורצונות של החולה- ממה הוא סובל, במה הוא חולה, איזה טיפול הוא צריך, ואם הוא צריך מטפל צמוד אליו באופן קבוע.  כאשר מדובר בהורה שחולה באלצהיימר חשוב מאוד לדעת בדיוק באיזה שלב של המחלה הוא נמצא שכן כל אחד מהשלבים הוא אחר ויש להתנהל ולהתנהג בהתאם. מחלת האלצהיימר מתחלקת לשלושה שלבים וכל אחד מהחולים הוא אחר ולכן מעבר לידע באיזה שלב החולה נמצא אין להכליל אותו ויש להתייחס לכל חולה באופן אישי ופרטני.

דברים חשובים שיש לבדוק בבחירת בית אבות לחולי אלצהיימר:

  1. מומלץ לבדוק שלבית האבות יש רישיון מטעם משרד הבריאות שמגדיר אותו כבית אבות המותאם לתשושי נפש
  2. שבית האבות סגור ומוגן בכדי למנוע אפשרות שהדיירים יצאו ממנו ללא בקרה או תשומת לב של אחד מאנשי הצוות.
  3. יש לדאוג שהדייר יעבור אבחון קוגניטיבי על ידי פסיכו גריאטר מוסמך ולהעביר את כל הנתונים לבית האבות.
  4. ניתן לקבל מימון חלקי או סיוע בתשלום על בית האבות שמיועד לתשושי נפש דרך משרד הבריאות, הביטוח הלאומי או דרך הביטוח הפרטי- חשוב לבדוק כמה ניתן לקבל ובאילו סכומים מדובר לפני שבוחרים מקום מכיוון שהמחיר יכול להוות שיקול לא קטן.
  5. מכיוון שמדובר באדם אשר זקוק לסיוע קבוע ותלוי בזולת באופן מלא יש לבדוק את טיב המקום מבחינת דאר הדיירים, איכות הטיפול, המלצות של ילדים של דיירים אחרים. חשוב לבדוק את המקום על ידי ביקור בעצמכם בכדי להתרשם ולשים לב לכל הפרמטרים באופן עצמאי.

 

בחירת בית אבות לחולי אלצהיימר
תוכן עניינים

לפרטים נוספים

לפרטים נוספים ולתיאום פגישת ייעוץ

שתפו את המאמר

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך

שיפור הזיכרון בגיל המבוגר

שיפור הזיכרון בגיל המבוגר

זה לא סוד שבגיל השלישי הזיכרון נפגע לעיתים אפילו באופן משמעותי. אנשים מבוגרים מוצאים את עצמם מאבקים לזכור פרט שקטן כמו שם או כתובת ולפעמים

עצירות בגיל השלישי

עצירות בגיל השלישי

יש לא מעט יתרונות ודברים נעימים ונחמדים לחכות להם בגיל השלישי כמו פנסיה וזמן עם הנכדים וחופשה לה חסכתם ומנוחה בלי עבודה אבל יש גם

גלילה לראש העמוד

הצהרת נגישות

משכנות זהב רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב' טל רפאל בטלפון שמספרו 050-5325168 בדוא"ל tal@zhv.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן