אילו תוספי תזונה מומלצים בגיל השלישי?

הרבה דברים קורים בגוף ולגוף כאשר אנחנו מזדקנים, החושים כבר לא חדים כמו פעם, המערכות כבר לא מתפקדות אותו הדבר ובאופן כללי יש צורך בחיזוק חיצוני נוסף לגוף. כאשר אנחנו מגיעים לגיל השלישי לא קל לנו להשלים את כל מכסת הוויטמינים והמינרלים בגוף רק דרך תזונה ולכן ישנה עלייה בצריכת תוספי תזונה דווקא בגיל זה.

בגיל השלישי יש צורך בתוספים ספציפיים כמו ברזל לחיזוק כללי, מגנזיום לחיזוק התפקוד של השרירים, סידן וויטמין די לחיזוק ושמירה על העצמות. חשוב מאוד כמובן להתאים את תוספי התזונה למצב הבריאותי הכללי לאחר בדיקות דם והיוועצות עם רופא וכמובן ליטול תוספי תזונה איכותיים.

תוספי התזונה המומלצים בגיל השלישי:

הדבר הראשון שיש לעשות כאמור הוא לעבור בדיקה מקיפה אצל הרופא. לאחר בדיקת דם כללית ובדיקה פיזית יוכל הרופא לומר לכם אילו תוספי תזונה מומלץ לכם ליטול ויסביר לכם כמובן איך ליטול כל אחד ואחד מהם. אין להתחיל ליטול תוספי תזונה ללא ידיעת הרופא וללא הנחיות רוקח שכן לכל תוסף תזונה יש דרך אחרת ליטול אותו וחלקם יעילים פחות כאשר נוטלים עוד תרופות, מה שדי סביר שיקרה בגיל הזה.

על מנת לשמור על תפקוד תקין של המערכות ולחזק אותן במקביל ישנם מספר תוספי תזונה שמומלץ לקחת בגיל השלישי:

לחיזוק כללי- ברזל:

מחסור בברזל גורם לאנמיה, עייפות, חולשה ולמערכת חיסונית חלשה. מעל גיל חמישים, גם אם אתם אוכלים הרבה בשר במהלך השבוע, כדאי להתחיל ליטול תוסף ברזל לחיזוק כללי של הגוף.

לחיזוק השרירים- מגנזיום:

מחסור במגנזיום מעלה את הסיכון להתפתחות של מחלת הסוכרת ומחלות לב .רבים בגיל השלישי עוסקים בפעילות גופנית פחות מבעבר אם בכלל ועקב כך לא מקבלים מספיק מגנזיום. תופעות הלוואי תהיינה התכווצויות שרירים וכאבי גב ולכן גם אם אתם עוסקים בפעילות גופנית ובעיקר אם לא- כדאי להיוועץ עם הרופא על תוספת של מגנזיום.

לחיזוק ושמירה על העצמות- סידן וויטמין די:

מחזור בסידן מעלה את הסיכוי לחלות באוסטאופורוזיס ולסבול משברים במקומות שונים בגוף. הסידן הוא מינרל חיוני לבניית העצמות ושמירה על בריאות השן ומחקרים רבים מראים שמומלץ ליטול אותו ביחד עם ויטמין די על מנת לייעל את ההגנה על העצמות.

מחסור בויטמין די גורם להיחלשות של העצמות , עייפות איבוד שיער וכאבי שרירים. אמנם ניתן להיחשף לשמש על מנת לקבל ויטמין די ולאכול מזונות עשירים בויטמין די וסידן אך לא בכמות מספקת. לכן ההמלצה היא ליטול ויטמין די ביחד עם תוסף סידן.

אלו כמובן התוספים המומלצים באופן כללי בגיל השלישי ולכן הפעולה הראשונה שיש לבצע היא בדיקות דם מקיפות ולאחר מכן היוועצות עם רופא על מנת לדעת אילו תוספי תזונה עליכם ליטול.

אצלנו במשכנות זהב, בית אבות סיעודי הדואג ליקירכם לתזונה איכותית הכוללת את כל הויטמינים ואבות המזון.

תוספי תזונה בגיל השלישי
תוכן עניינים

לפרטים נוספים

לפרטים נוספים ולתיאום פגישת ייעוץ

שתפו את המאמר

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך

שיפור הזיכרון בגיל המבוגר

שיפור הזיכרון בגיל המבוגר

זה לא סוד שבגיל השלישי הזיכרון נפגע לעיתים אפילו באופן משמעותי. אנשים מבוגרים מוצאים את עצמם מאבקים לזכור פרט שקטן כמו שם או כתובת ולפעמים

עצירות בגיל השלישי

עצירות בגיל השלישי

יש לא מעט יתרונות ודברים נעימים ונחמדים לחכות להם בגיל השלישי כמו פנסיה וזמן עם הנכדים וחופשה לה חסכתם ומנוחה בלי עבודה אבל יש גם

גלילה לראש העמוד

הצהרת נגישות

משכנות זהב רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב' טל רפאל בטלפון שמספרו 050-5325168 בדוא"ל tal@zhv.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן