לא יכולים לבוא לבקר?

כל החיים חונכנו על כך שאת סבא וסבתא באים לבקר, לא משנה איפה הם גרים בצפון או בדרום, לבקר את סבא וסבתא הולכים עם כל המשפחה, זה חובה. וכשסבא או סבתא עוברים לגור בבית אבות  או הופכים סיעודיים, הביקורים חשובים יותר מתמיד. גם עם הסבא סובל מדמינציה לפעמים דווקא את הנכד הוא מזהה, המפגש בין הסבים לנכדים מרומם ומשמח את שני הצדדים.

יש רגעים בהם לא ניתן לבוא לבקר, רגעים בהם הביקור מסוכן לסבא וסבתא
אבל מה עושים כאשר יש תקופות בהן נבצר מכם לבוא לבקר את ההורים ומתוך שכך וודאי שלא להפגיש את הנכדים עם הסבים, כשיש מצב רפואי רגיש או מגיפה בשם קורונה שלא מאפשרת לכם לבוא ולבקר?

באים לבקר בדרכים אחרות.

לשמחתנו אנחנו חיים בעידן מתקדם בו ישנן דרכים אחרות בהן ניתן לשמור על קשר ולמזלנו לקדמה הטכנולוגית ולעולם הווירטואלי יש לא מעט יתרונות.

אז איך משמחים את סבא וסבתא דווקא עכשיו כשאי אפשר לבוא לבקר?

1. מתקשרים! בין אם בטלפון הרגיל בשיחה רגילה שישמעו את הקול שלכם ובין אם לימדתם אותם בעבר איך לעשות שיחת ווידיאו- תתקשרו אליהם פעם אחת ביום לפחות. קבעו איתם שעה שאתם יכולים לדבר איתם והקדישו להם את מלוא תשומת הלב. אם אתם לא יכולים כל יום- קבעו יום קבוע והתקשרו- אל תחכו הם יתקשרו. הם יחכו לשיחה והיא תשמח אותם בכל פעם מחדש. אם הסב מבוגר ולא יודע לתפעל את שיחת הוידאו, תתאמו מראש שיחה עם איש הצוות העובד במוסד.

2. מציירים ציורים- בהתאם לגילאי הילדים שבו איתם לצייר ציור לסבא וסבתא, לקשט, לאייר, לגזור ולהדביק. זו גם פעילות יצירה איתם וגם משהו שהם יכינו מכל הלב. אתם יכולים גם ליצור איתם קופסא או לקשט איתם מסגרת לתמונה משותפת- כל אלה יחממו את הלב של הסבא והסבתא כאשר תשאירו להם את הציורים בכניסה למתחםבית האבות, תתאמו מראש עם הצוות שיאסוף את הציורים.

3. הצטלמו- תמונות משפחתיות גורמות לכולם לחייך. הצטלמו תמונות משפחתיות ופתחו אותן או הדפיסו בבית והביאו אותם במעטפה אישית לבית האבות בכדי שהם יקבלו בהפתעה את התמונות. אם אין לכם כזו אפשרות שלחו להם תמונות בנייד- זה גם יעבוד .

4. הקליטו להם שיר- אם יש שיר שקשור בסבא וסבתא או שיר שהם היו שרים לכם כשהייתם קטנטנים או עדיין שרים לכם- הקליטו את הילדים ואת כל המשפחה שרים להם את השיר ושלחו להם. זו הודעה שממש אבל ממש כיף לקבל.

5. שלחו להם הפתעה. אפשר עם שליח לשלוח פרחים, עציץ חדש, סלסלת פירות- כל דבר שאתם יודעים שהם אוהבים וישמח אותם.

לשמור מרחק פיזי כשאוהבים זה קשה ולא פשוט,  אבל הכרחי  וחשוב לזכור שאפשר לאהוב גם מרחוק

בריאות לכולנו וזכרו אהבה זו התרופה הטובה ביותר.

 

אלצהיימר
תוכן עניינים

לפרטים נוספים

לפרטים נוספים ולתיאום פגישת ייעוץ

שתפו את המאמר

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך

שיפור הזיכרון בגיל המבוגר

שיפור הזיכרון בגיל המבוגר

זה לא סוד שבגיל השלישי הזיכרון נפגע לעיתים אפילו באופן משמעותי. אנשים מבוגרים מוצאים את עצמם מאבקים לזכור פרט שקטן כמו שם או כתובת ולפעמים

עצירות בגיל השלישי

עצירות בגיל השלישי

יש לא מעט יתרונות ודברים נעימים ונחמדים לחכות להם בגיל השלישי כמו פנסיה וזמן עם הנכדים וחופשה לה חסכתם ומנוחה בלי עבודה אבל יש גם

גלילה לראש העמוד

הצהרת נגישות

משכנות זהב רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב' טל רפאל בטלפון שמספרו 050-5325168 בדוא"ל tal@zhv.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן