נפש בריאה בגוף בריא

ככל שאדם מזדקן האנשים סביבו דואגים לבריאותו. אלה יכולים להיות בני משפחה, מטפלים בבית אבות או הרופאים והאחיות של בית חולים סיעודי. הדאגה היא בעיקר לבריאות במובן הפיזי שלה: שיקבל את התרופות להן הוא זקוק, שיבצע תרגילים עליהם המליץ הרופא או הפיזיותרפיסט ועוד. פעמים רבות הנושא הנפשי והרגשי מונח בצד  אומרים שגוף ונפש הם אחד ולא סתם. למצב נפשי יש השפעה רבה על מצב גופני ולהיפך.

השפעתה של תזונה על מצב רגשי ומנטלי

אחת ההוכחות לכך שגוף ונפש הם אחד הוא שתזונה משפיעה מאוד לא רק על תפקוד מערכות הגוף, אלא גם על מצב הרוח, החדות, הזיכרון וכל המרכיבים של מצב מנטלי- רגשי. ישנם מזונות שמומלץ מאוד לאכול וכאלה שלא. ניתן לראות שתפריטו של מוסד כמו בית חולים סיעודי מקפיד מאוד על מנות המורכבות ממזונות בריאים בלבד. מזונות מעובדים וסוכר לבן לא מומלצים. יש בהם חומרים שלא מיטיבים עם מערכות הגוף כולל המוח ולכן לא טובים גם לנפש. עם המזונות המומלצים נמנים:

  • מזונות המכילים שומן בריא: אגוזים ושקדים, אבוקדו, שמן זית וגם דגים המכילים אומגה 3 כמו סלמון, מקרל.
  • מזונות המכילים פחמימות מורכבות: בורגול, חיטה מלאה, שיבולת שועל. אך להימנע מהפחמימות הפשוטות כמו סוכר לבן
  • ירקות עליים: נמצא שלאכילת ירקות עליים כמו תרד, מנגולד, ברוקולי, עלי סלק יש חלק בשינה טובה והפחתת דיכאון.
  • פירות וירקות: פירות וירקות, במיוחד בעונתם, מלאים מינרלים וויטמינים התורמים לתפקוד הגוף ומעלים את מצב הרוח והחיוניות גם מבחינה מנטלית.

פעילות גופנית לנפש בריאה

כל קשיש נמצא במצב בריאותי שונה המשפיע משמעותית על יכולותיו הפיזיות. חשוב שכל קשיש יהיה פעיל ככל האפשר בהתאם ליכולותיו. התעמלות מתונה, הליכה או שחיה הם נהדרים לקשישים המסוגלים לעשות זאת. אם זהו קשיש במחלקה של בית חולים סיעודי, חשוב לדאוג שיעשה מה שניתן, אפילו אם הפעילות היא לשבת על המיטה במקום לשכב וכמובן לדבר. חשוב לזכור שגם קשיש סיעודי או דמנטי זקוקים לתשומת לב וליחס. גם אם הם נראים פסיביים לחלוטין וללא תקשורת, בפנים הם חשים את ההבדל בין בדידות מוחלטת לכך שיש מישהו איתם והדבר משפיע מאוד על מצבם הנפשי.

פעילות ספורט בגיל השלישי
תוכן עניינים

לפרטים נוספים

לפרטים נוספים ולתיאום פגישת ייעוץ

שתפו את המאמר

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך

שיפור הזיכרון בגיל המבוגר

שיפור הזיכרון בגיל המבוגר

זה לא סוד שבגיל השלישי הזיכרון נפגע לעיתים אפילו באופן משמעותי. אנשים מבוגרים מוצאים את עצמם מאבקים לזכור פרט שקטן כמו שם או כתובת ולפעמים

עצירות בגיל השלישי

עצירות בגיל השלישי

יש לא מעט יתרונות ודברים נעימים ונחמדים לחכות להם בגיל השלישי כמו פנסיה וזמן עם הנכדים וחופשה לה חסכתם ומנוחה בלי עבודה אבל יש גם

גלילה לראש העמוד

הצהרת נגישות

משכנות זהב רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלה.

במסגרת חובה זו החברה פועלת לממש את הזכות הבסיסית של כל לעובד\לקוח עם מוגבלות לקבל את מלוא השירותים המוצעים, באופן עצמאי ככל שניתן, תוך שמירה על כבוד האדם.

אנו משתדלים לשמר ולתחזק את האתר. במידה ומצאת דף באתר ו/או כל חלק ממנו אשר אינו מונגש ו/או נתקלת בקשיים בגלישה באתר, נשמח לעמוד לרשותכם.
במקרים אלו אנא צרו קשר עם רכז/ת הנגישות בחברה, גב' טל רפאל בטלפון שמספרו 050-5325168 בדוא"ל tal@zhv.co.il ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן